maandag 14 april 2008

Week 4, van 7 t.e.m. 10 april

Deze week hebben we vooral terug kunnen verder werken aan ons eigen project. Een heikel punt was wel dat maandagochtend het internet niet werkte. Voor velen betekende dit technisch werkloos op dat moment. Gelukkig had iedereen wel wat te doen dat aan kon gewerkt worden, off-line dan. Ik zelf had ook niet veel moeite om het internet te laten voor wat het was op dat moment. Alhoewel je merkt dat werken zonder internet toch een groot verschil is.

De maandag heb ik vooral geweid aan het maken van een wireframe van de nieuwe site van ONE-Agency. Eens dat af was kon ik het direct doorsturen naar enkele collega's die me al enkele punten voor verbeteringen aanhaalden.
Verder werd ons ook meegedeeld dat we de volgende dagen ook een ander project moesten helpen afmaken. Het betrof hier Vedior. Maar de briefing volgde later pas.

De dinsdag hebben we dan de briefing gekregen van Vedior. Het betrof het aanmaken van content voor de nieuwe site van Vedior. Nog een opdracht met CMS. Alhoewel we locked, stocked and ready to go waren, konden we niet aanvangen omdat Vedior de content zelf nog niet opgestuurd had. Dit zou een opdracht voor de dag erna worden. Verder heb ik ook de concurrentie-analyse van CarChannel afgewerkt en doorgestuurd en de analyse van video sharing sites heeft ook niet lang meer geduurd.

Woensdag was de dag waarop we konden beginnen met Vedior. Een opdracht waarvan ik dacht hij toch redelijk lang zou duren. Toch was ik verbaasd dat het zo snel ging. Maar het zou uitdaging zijn moest er geen fout in voorkomen, en ja inderdaad, daar was hij. Een fout in de site, dat maakte dat alle aangemaakte content slecht gelinkt werd. Dit werd gelukkig snel verholpen en we were on our way. Eens dat afgewerkt was heb ik ook tijd uitgerokken om content aan te maken voor de nieuwe site van ONE. Het betrof content over de klanten.

De donderdag werd dit laatste afgewerkt en we kregen nog een opdrachtje erbij. Reynaers, een internationaal bedrijf met een verschrikkelijke website, moest bekeken worden en links moesten gedefinieerd worden. Met een tekst van over 100 pagina's, verdeeld over Ellen en mij, begonnen we eraan. Dit werk was ook van verbazingwekkende korte duur. Daarna heb ik de dag afgesloten met het afwerken van de SWOT-analyse van CarChannel, t.o.v. de concurrenten en snel een aanpassing van het wireframe van de site van ONE gemaakt.

Een week met vooral inbreng voor het eigen project. Er werd ons ook al gevraagd wanneer we tijd hadden om terug voor CarChannel te werken. Dus we weten dat volgende week terug een week wordt dat niet rap zal gaan vervelen.

Tot volgende week!

Geen opmerkingen: